Waarom droom ik soms over dingen of mensen die ik een paar dagen of weken geleden aan heb gedacht?

Dus niet op de dag zelf..

Een klein uitstapje.. waarom kan ik bijvoorbeeld al mijn dromen onthouden zodra ik wakker wordt? Terwijl andere dat vaak niet hebben?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kan niet al je dromen onthouden, niemand kan dat

Antwoorden (3)

Je kunt niet alle dromen onthouden. Je hebt per nacht namelijk meerdere dromen.

Sommige mensen hebben dat niet omdat ze wakker worden uit een andere soort slaap. Als je heel diep slaapt droom je niet. Gaat dan de wekker, dan heb je dus op dat moment niet gedroomt. Ook kun je het je aanleren om je dromen te herrinneren. Als je wakker wordt en je meteen gestresst bezig gaat, denk je niet aan of je hebt gedroomd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoeveel boodschappen moeten er nog komen voordat je gaat handelen.

Je zult eens met iemand uit die droom contact moeten zoeken. Dan zal duidelijk worden waarom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die mensen hadden nog wat uit te vechten met jou of jij had nog wat uit te vechten met die mensen, daarvoor haal jij ze in je droom tevoorschijn om dat "postuum" nog te doen...

Dat jij de dromen kunt onthouden laat zien dat je er WEL iets mee moet... Jij moet ervan leren... Dus OMDAT jij ze kunt herinneren, moet je er iets mee...

Kennis is verantwoordelijkheid, wist je dat? en weet je ook als je de verantwoordelijkheid van je kennis misbruikt, dat je dan de kennis moet inleveren?

Als je de sleutel van je werk aan een ander geeft, dan nemen ze jou de sleutel af, simpel toch...

Dus aan de slag, leer van je dromen... Jij MOET dan snel doen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie zegt dat ik er wat mee doe en dat ik er van leer?
Wil dat persé zeggen dat ik mijn dromen kan onthouden omdat ik er iets van leer?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee jij leert er niets van, daarom kom je niet verder...
Nee draai het niet om... Jij onthoudt sommige dromen, omdat je er je les nog moet uittrekken, daarom en niet anders...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je met onthouden direct wanneer je wakker wordt, of gewoon nog na een lange tijd en dat je dan ineens aan een droom denkt? Want soms zijn ze zo bizat dat je ze gewoon onthoud. Daarnaast begrijp ik niet waarom je iets van je dromen zou moeten leren, kan jij me dat misschien uitleggen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
NEE METEEN, METEEN leren, achteraf is de droom dood, dat weet je... Is de droom herinnering dan is die droom gestold en dan kun je er niets meer mee... Nee zolang die vloeibaar en kneedbaar is, dan moet je er iets mee... Dromen zijn er om van te leren, dat is de aard van de spul... Doe dat, dan kom je verder.... Je speel niet de domme, want jij weet dat allemaal al... :-) (ik spreek zo altijd, je moet het maar pikken, ik kan niet anders...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha, ik zal het dan van je pikken.
Weet jij misschien ergens een site waar op staat aangegeven iets over dromen en wat je er van kan leren?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zal je dit zeggen, als je het snapt, dan openbaart zich de waarheid: Je moet het zelf ontdekken...
Je moet het ZELF ontdekken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cylinder ga toch niet in op als die hocus pocus onzin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom niet gebruiken wat je hebt. nee gewoon doen.
@Xinix +1, valt niets aan toe te voegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@rapaan... Ik voel en zie dat je meer weet... Dank je voor je weten, dat steunt mij weer... love...