Wat maakt ons hart week?

En dan bedoel ik geen voorbeelden ofzo. Maar -op het risico af om half GV over mij heen te krijgen- ben ik op zijn zachtst gezegd geen hondenliefhebber.

Maar gisteren kreeg ik een link met een foto waarvan zelfs mijn hart ging smelten. Hoe kan dat?

Toegevoegd na 23 seconden:
Het hele bericht: http://www.telegraaf.nl:80/buitenland/article4920873.ece?cid=mailart

Toegevoegd na 1 minuut:
Hoe kan het dat mij dit dan wel zoveel doet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

Er is niets wat je hart zo week kan maken als een weerloos dier of een baby.Je wordt als het ware getrickert om hulp te bieden.Al je gevoelens worden aangesproken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blijf maar eens onverschillig bij zo'n lief koppie! De meeste jonge beestjes hebben nu eenmaal dat effect op ons mensen.
Ik dat het willen beschermen van zo'n beestje ons(althans het mijne)hart week maakt!
Bedoel je de mannelijke helft? Of begrijp ik het nu verkeerd?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het antwoord is even simpel als "hard".

Er zijn gezichtskenmerken die in ons een beschermingsinstinct oproepen. Dat zijn de typische gezichtskenmerken van baby's, gecombineerd met die van "aaibare" dieren.

Hier even uit mijn hoofd:

- Grote ogen.
- Klein neusje.
- Ogen die "verdrietig" staan.
- Hoog voorhoofd.
- Harig of pluizig.
- Groot hoofd in verhouding tot lichaam.
- Hoge piepende geluidjes makend.

Zeg zelf: stel je je deze hond voor als zielig piepend, of als grommend?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat dacht je van deze dan, deze deed mij heel veel.
Dit vosje werd gered door de brandweer uit een benarde situatie. Prachtig wat een uitdrukking op dat koppie.